OPINIÓN

ACUA es reuneix amb regidors de l’Ajuntament de Barcelona per demanar transparència en la factura de l’aigua

L’Associació Ciutadana per l’accés Universal a l’Aigua continua avançant en l’objectiu de sumar suports per aconseguir que els consumidors comptin amb un rebut de l’aigua més just i entenedor i donar a conèixer les seves reivindicacions.

En els últims dies, ACUA ha presentat el seu projecte als grups municipals de JxCat i Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona i ambdós partits polítics han mostrat un bon enteniment i disposició de consulta per tal d’esclarir l’origen de tots els impostos que es cobren a la factura de l’aigua.

Pel que fa a la reunió mantinguda amb JxCat, el regidor Jordi Martí va exposar la seva conformitat en quant a la necessitat de trobar un millor sistema de càlcul de la recollida de residus, desvinculada del propi consum de l’aigua. De fet, el partit va votar en contra de la inclusió d’aquesta taxa per entendre que tampoc incentiva la reducció d’escombraries.

Una opinió que també comparteix el regidor d’ERC, Max Zañartu, qui, a més, està d’acord en eliminar de la factura tots els tributs que no formin part del cicle de l’aigua, doncs poden incentivar la pobresa energètica, un tema que preocupa al partit republicà. Per la seva banda, JxCat es va mantenir més caut a l’hora de manifestar un posicionament concret en aquests moments.

Unes setmanes enrere, ACUA es va reunir també amb el senyor Enrique Gornés, cap de gabinet de la Regidoria d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica del consistori de Barcelona, qui va informar que a l’ordenança fiscal de 2021 s’estipula la presentació d’un model nou de càlcul sobre la compilació de deixalles i que l’Ajuntament té mecanismes que impossibiliten el tall del servei de l’aigua.